Repülj Szabadon mint a madarak!
A bonis bona discere.
http://www.youtube.com/embed/Y1jL5jFcct0
Kedves Érdeklődő!
Klubunk szervezésében februártól időjárástól függően folyamatosan indítunk sárkányrepülést megtanulni vágyók számára alaptanfolyamokat.
Sárkányrepülés:"A" vizsgáig a gyakorlati képzés 12 nap.
Helye alapvetően és megfelelő szélirány esetén a Hármashatárhegy, de esetenként Bp. környéki felszállóhelyekre is kitelepülünk. 50 km-en belül.
Az elméleti alap képzés 9 óra, melyet vizsga követ, az érvényes tematika alapján, amelyet a következő link alatt lehet elérni:
http://hffa.hu/index.php/kepzes/276-sarkanyrepuels-kepzes.html
Tananyag klubunknál beszerezhető.
http://sarkanyrepules.fornax.hu/Tanfolyam/alapfok1.html
A tanfolyamokon való részvétel feltétele a betöltött 18 év illetve szülői beleegyezéssel a 16. év, és az egészségügyi alkalmasság.
Lapos lejtőkről alacsony siklásokkal kezdődik a kiképzés amelyhez az alapfelszereléseket biztosítjuk.
https://www.youtube.com/watch?v=gx0Pzt6olOQ
https://www.youtube.com/watch?v=3qOhdl9c7rs&feature=related
A sárkányrepülő szerkezetet, hevederzetet és sisakot mi adjuk, azonban ajánlott térdvédő és kesztyű használata is, amelyről mindenki maga gondoskodik.
A sárkányrepülést, gyakran veszélyes sportnak tartják, azonban tudni kell, hogy a képzetlenség, gyakorlatlanság és a figyelmetlenség okozza a balesetek 99%-át.
Gondos kiképzés és elméleti oktatást követően balesetmentesen űzhető a sportág.
A tanfolyamok díja önköltséges és non-profit.
Az alaptanfolyam árát, -amelyről emailben (bse.hhh@gmail.com) küldünk információt- a Budai Siklórepülő Egyesület számlájára kell utalni vagy kassszájába készpénzben befizetni.
bankszámlaszám: Kereskedelmi és Hitelbank 10403136-50526578-48481009
Néhány egyetem tanfolyamainkon való részvételt a kötelező testnevelés gyanánt elfogadja.
Az olyan egyetemeken ahol az érdeklődők/kezdők száma eléri a 10-et van mód hallgatói kör kialakítására. Ezek a szakkörök esetleg pályázhatnak anyagi támogatásért is, amely megkönnyíti számukra a repülést.
S végül a száraz tények után:
A sárkányrepülés a repülés valódi felemelő élménye!
Együtt siklani hangtanul a madarakkal, hatalmas területeket bejárva, falvakat, városokat térképként látni, fenséges hegyek karélyai között lavírozni, maga a mennyország!
https://www.youtube.com/watch?v=dckv9s0Ejkw
A sárkányrepülő valódi repülőeszköz. Repülési tulajdonságainál fogva egyesíti magában a siklóernyőzés szabadság érzetét és a vitorlázórepülés sebesség élményét. Így hatalmas területek bejárhatóak a szelek szárnyán.
A szerkezet önstabil, mint azt az alábbi vídeó is jól szemlélteti.
http://www.youtube.com/watch?v=w_X4oE05Ykc
A jelenlegi világrekord közel 800 km.
1 év intenzív tanulás után el lehet kezdeni versenyezni és 3 év alatt világszinvonalú versenyzővé lehet válni.
Klubunk büszkesége Bertók Attila a 2007-ben világbajnok lett és a 2010-es európabajnokságon III. helyezést ért el.
A hazai sárkányrepülő válogatott világszinvonalú, függetlenül a hazai kissé mostoha adottságktól.
Végül egy video a minden értelemben csúcsteljesítményről:
http://www.youtube.com/watch?v=CKY-EepwGdY
Nagy öröm, hogy ez a kis ország ennyi kiváló pilótával rendelkezik.
Akármi is a célod: Hobby vagy versenyzés, mi itt vagyunk és azon fáradozunk, hogy Te a lehető leggyorsabban és legalaposabban megtanulj sárkányrepülni!
Üdvözlettel: Fekete Kornélia a BSE elnöke
Tel: 06- 20-7776829, bse.hhh@gmail.com
--------------------------------------------------------------------------------------------
Sárkányrepülés oktatáson való részvétel egyéb tudnivalói
Kialudtan, józanul, pontos időben kell megjelenni.
A kiképzés ideje alatt javallott a térdvédő, kesztyű és zárt öltözet viselete még melegben is.
Magasszárú cipő viselete a talaj egyentlensége miatt elengedhetetlen.
A kiképzés előtti 1-2 órában nem ajánlatos enni, viszont ajánlatos szénsavmentes ásványvizet és néhány szem szőlőcukrot, magvakat hozni.
Szükséges 1 db személyi igazolvány kép a startkönybe.
A Hármashatárhegyi siklórepülő reptérre csak behajtási engedéllyel lehet behajtani.
A repülőterepeken a szemetet zsákba kell gyűjteni és a terület elhagyásakor elvinni.
Napos időben célszerű napszemüveget viselni, de repüléshez, csak olyan napszemüveget érdemes használni amelynek gumírozott a nyerge. Másképp sérülést okozhat.
Aki kényes a közösen használt sisakokra, hozhat megdfelelő méretű könnyű sisakot. Beszerzéshez kérjen tanácsot!
Kényes bőrűek használjanak magas faktorszámú fényvédőkrémet!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Bertók Attila : Világbajnok 2007-ben
Tájékoztatás a repülő orvosi vizsgálatról
1. alkalommal: a vizsgálat díja 12.900 ft, a hatósági díj: 7.900,- ft
A II-es kategóriájú rep- orvosi megléte a szabályszerű repülés feltétele.
A vizsgálatot mondenki saját felelősségére végezteti el. Bemutatása csak hatósági kérésre kötelező, egyébként nyilatkozni kell a meglétéről.
Repülési, Hajózási és Tengerészeti egészségügyi központ - honlap
Dr. Kisegyházi Attila - Kőröshegy - honlap
Sportkórház - Dr. Sidó Zoltán - Bejelentkezés: Geiszt Krisztina +36-20-4583575
Dr. Bálint András - Szeged - Rendelő: 6725 Szeged, Topolya sor 19. - +36-20-9651288 - +36-62-441428
dr. Jóbi Anikó vizsgáló repülőorvos - Pécs - honlap +36-20-3270104
Ormos Intézet - honlap +36 1 295-59-63
AMC/AME Repülőorvosi vizsgáló helyek
Az MRSZ üzemeltetésében folytatott siklórepülésre vonatkozó biztosítás az összes előírás betartása mellett érvényes. Orvosi nélkül, vagy egyéb hatósági előírások be nem tartása esetén a harmadik személynek okozott kár megtérítése az okozó kötelessége, a biztosító kibújik a felelősségvállalás kötelme alól. Ennek tudatában repüljetek!
Az orvosira bejelentkezéskor a liszensz számodat be kell diktálni!
Ha kezdő vagy, akkor nincs rá szükség, később kerül lejelentésre.
--------------------------------------------------------------------------------------
SIKLÓREPÜLŐ STARTHELYEK MAGYARORSZÁGON
http://www.szabadban.hu/pages/siklo.htm
|
||||||||||
Hely |
szk. |
GPS |
||||||||
90 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
|
300 |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
|
220 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
|
csp. |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
|
100 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
|
30 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
50 |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
|
400 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
|
250 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
|
290 |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
|
200 |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
|
80 |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
|
csp. |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
|
100 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
|
200 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
240 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
|
100 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
|
200 |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
|
240 |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
|
25 |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
|
120 |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
400 |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
|
csp. |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
|
csp. |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
90 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
|
170 |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
140 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
|
250 |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
140 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
|
320 |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
|
240 |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
|
200 |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
|
csp. |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
|
csp. |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
|
csp. |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
|
csp. |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
|
650 |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
50 |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
|
200 |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
|
150 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
|
150 |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
|
csp. |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
|
270 |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
80 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
|
140 |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
90 |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
|
150 |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
|
100 |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
|
100 |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
|
200 |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
csp. |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
|
470 |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
X |
|
csp. |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
|
180 |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
170 |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
|
240 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
|
100 |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
|
300 |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
|
csp. |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
|
110 |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
|
120 |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
csp. |
X |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
|
220 |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
|
90 |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
|
100 |
- |
X |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
- |
|
60 |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
320 |
X |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
|
csp. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
140 |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
120 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
200 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
90 |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
|
200 |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
|
380 |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
|
85 |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
200 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
csp. |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
|
150 |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
|
30 |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
|
150 |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
szk.: szintkülönbség [m] |
|